Pühendumumine ja professionaalsus

Ave Lao

Kodus on kõige mugavam treenida

nautige fitnessi ja saavutage eesmärke

Valige omale treening, mida tahaksite proovida

MINUST

Sport ja liikumine on saatnud mind kogu elu. 7 aastat kergejõustiku treeninguid, koolipõlve keskastmes lisaks tantsutunnid kooli tantsugrupis. Keskkoolis olin valiku ees, kas jätkata sportimisega või pühenduda enam tantsimisele.
Sai selgeks, et tippsportlasena ma ennast tulevikus ei näe, kuigi mõnedel aladel olin päris andekas.
Hing tõmbas üha enam tantsimise poole ja kui otsus tehtud, oli uueks unistuseks saada professionaalseks tantsijaks.
Peale keskkooli otsustasin oma tantsuõpetaja Ene Metsa soovitusel minna ülikooli tantsujuhtimise erialale õppima.
Esimesel aastal peale keskkooli käisin küll sisseastumisel kuid eksamitele ei julgenud minna. Olin saanud hea kehakooli, paindusin hästi kuid vajalik balletioskus puudus. Keha logises nagu liigendnuga. Pidin veel vaeva nägema ja läbima klassikalise kehakooli. Balletikooli juures töötas õhtuti Filharmoonia Tantsustuudio, kus õpetati moderntantsu ning varietee tantsijaid. Selle kooli raames sain aasta lisaks moderntantsule ka professionaalset balletiõpet, mis aitas mu arengule ja puudujäävatele oskustele kaasa. 1987 aastal sain ülikooli tantsujuhtimise erialale sisse. 4 aastat igapäevased treeninguid, palju vaeva ning isegi pisaraid. Olen väga tänulik sellele ajale ning suurepärastele pedagoogidele.

90-ndatel jõudis populaarsust võitnud aeroobika Ameerikast ka meile Eestisse. Arenesid erinevad aeroobika stiilid: tantsuline aeroobika, step, body, fatburn latino jne.
Olles oma esimese pojaga lapsepuhkusel kujunes minust esialgu neis tundides aktiivne klient ja õige pea ka juhendaja. Aastaid vehkisid treenerid neid tunde nagu igaüks oskas. Koolitus süsteem selles valdkonnas tuli Eestisse hiljem.

Mina läbisin aeroobika treeneri koolituse aastal 2000 Ameerikas Floridas, ning sinna juurde võtsin ka jõusaali treeneri kursuse.
Aastaid käisid treenerid klubist klubisse erinevaid stiili tunde tegemas. Tasapisi kujunes sellest mõnele ka põhitöö. Nii ka minule.

2003 aastal alustasin Arctic Spordi Klubis nii rühma-kui ka jõusaali treenerina. Sai tehtud palju erinevaid treeningstiile. (Bodypump, Bodycombat, Spinning (siseratta treening)
Selles klubis oli esmakordselt kliente toetav tugisüsteem treenerite poolt. Klientidel oli kõigil klubiga liitudes võimalik saada tasuta konsultatsioon tugitreeneriga. Kõigile klientidele võimaldati südame koormustest ning tasuta nõuanded, kuidas ja millistest treeningutest alustada. Tugitreener oli kliendi jaoks kogu aeg olemas ja treeneril oli kohustus oma klientide käekäigul silma peal hoida.

Kohtusin väga paljude erinevate inimestega personaalselt ja olime pikaajalises regulaarses koostöös. See oli hea kool ning minu arvates parim koostöö vorm nii kliendile ku treenerile.
Kliendid saavad sulle lähedaseks. Tuleb olla hea kuulaja ja psühholoog.

Kahjuks on selline alustavat klienti toetav süsteem suurtes klubides ära unustatud ega ole leidnud rakendust.
Personaalne treeningnõustamine on klubides vaid lisa tasu eest ja kliendid ei taipa seda ise küsida. Näeme kliente “ellu jäämas” erinevates intensiivsetes rühmatreeningutes,

ning jõusaalis matkitakse seda, mida naaber teeb. Sageli puudub plaan ja teadlikkus. Olen märganud, et selliselt kipub inimeste motivatsioon kiiresti raugema.

Keha ja meeletreeninguteni jõudsin läbi Les Millsi Bodybalance juhendamise. Esimene joogakogemus tuli spordihingele kohaselt füüsiliselt väljakutsuv 🙂 Tegin tutvust Ashtanga Vinyasa Joogaga. Eeskujudeks olid Jocke ja Terje Salokorpi, kellega olin varasemalt tuttav fitness maailmast. Osalesin nende juhendamisel nende tollases Ashtanga Jooga Koolis Tallinnas. Läbisin mõningaid workshoppe ja retriite, käisin Ashtanga guru Lino Miele talvises laagris Indias.

2009 -2013 töötasin Tantsuakadeemias peatreenerina ning alustasin tundide juhendamisega ka MyFitness spordiklubis.
Hakkasin juhendama jooga tunde. Esialgu ikka Ashtanga Vinyasa jooga põhiselt kuid hiljem lisandus teadmisi ka pehmemates jooga stiilides nagu Hatha, Yin, Shivananda, Med Jooga. Aasta juhendasin Hot Jooga tunde Arigato klubis.

Läbi pikema teekonna jõuab inimene arusaamisele, mis see jooga tegelikult on. 99% praktikat ja 1 % teooriat. Algajale jooga harrastajale ei ütle need sõnad suurt midagi. Nii ka minule.
Arvasin nagu enamus inimesi, et jooga on hästi paindumine ning keerukad poosid.

Inimeste teekonnad sisemise tasakaalu ja vaimsuse leidmiseks on erinevad. Minul oli ka selleks vaja väljakutseid ja füüsiliselt pingutada – hiljem see muutus. Tasapisi. Hakkasin nautima meditatsioone ja pranajaamasid (hingamisharjutusi)
Läbi joogaõpetuse õppisin enda sisemaalima ning tundmusi märkama, emotsioone ja mõtteid jälgima. Hakkasin taipama, et meid ümbritsev maailm on täpselt selline, nagu mina seda näen ja milliseid hinnanguid ise annan. Vaatasin teadlikumalt millist informatsiooni tarbin ja enda sisse panen. Hoidusin üleliigsest mürast, nagu televiisor ja raadio.

Olen õnnelik, et lapsena sain veeta kõik suved maal ja kasvanud olen Meriväljal mere ning looduse keskel.
Ootan oma klientideks inimesi, kellele meeldib treenida privaatselt – üksi või pereliikmega, sõbra või naabriga. Vaja on vaid avarat tuba või sobivat muruplatsi. Kui Sa oled mõelnud, et vajad paremat füüsilist vormi, sul oleks rohkem jõudu ja ilus rüht, siis võta ühendust ning hakkame pihta!

 

Kogu keha treening

keha meel ja hing

õige mõtlemine

Juhi oma keha positiivse mõtlemisega, et liikuda õiges suunas ja jõuda õige eesmärgini

FruiteCreated with Sketch.

tervislik toitumine

Pole vahet kas oled segatoiduline või taimetoitlane - tea mida sööd. Uuri lähemalt tasakaalustatud toitumisest, toidu kvaliteedist ja päritolust

BCreated with Sketch.

sportlik eluviis

Ei ole hea 8 tundi istuda, 8 tundi järjest seista ega ööpäeva ringselt lebada. Liikumine on vajalik, et lihastes on jõudu, liigesed oleks liikuvad ning ainevahetus toimiks normaalselt

VABANDUSED EI PÕLETA KALOREID